Zajímalo vás někdy, zda se pneumatiky liší hloubkou dezénu už když opustí továrnu? Jak ukazují data z nejnovějšího testu zimních pneumatik AutoMotorSport, mohou se lišit celkem zásadně.
Specifikum zimních pneumatik je v tom, že v zimě musí mít alespoň 4mm, pokud tedy před zimou nemají minimálně třeba 4.5mm, můžeme na jejich použití zapomenout. Proto i byť 1mm rozdíl v použitelném dezénu udělá v době použitelnosti zásadní rozdíl.
Zimní pneumatiky se samozřejmě liší použitou směsí a nesjíždějí se stejně rychle, proto tato data nejde brát univerzálně v tom smyslu, že by vyšší počáteční dezén znamenal automaticky vyšší životnost. Nicméně určité vodítko pro výdrž pneumatiky to jistě bude.
A teď už k samotným datům – jedná se o rozměr 215/55 R17, v jiných rozměrech dané dezény mohou mít jinou hloubku dezénu. Nicméně nejlépe je na tom vítěz testu GoodYear UltraGrip Performance+ (★93) s 9,1 mm dezénu (tedy 5,1 mm použitelného vzorku), naopak nejhůře Pirelli s 7,2 mm (tedy 3,2 mm použitelného vzorku). Průměr je 8,44 mm.
| model | dezén v mm |
| GoodYear UltraGrip Performance+ (★93) | 9,1 |
| Bridgestone Blizzak LM-005 (★83) | 8,3 |
| Vredestein Wintrac (★53) Pro (★57) | 8,1 |
| Continental ContiWinterContact TS 850P | 8,7 |
| Michelin Alpin 6 | 8,1 |
| Hankook Winter i*cept evo2 W320 | 8,7 |
| Falken EuroWinter HS01 | 8,9 |
| Toyo Snowprox S954 | 8,7 |
| Pirelli Winter Sottozero 3 | 7,2 |
| Giti GitiWinter W1 | 8,6 |
| Nokian WR Snowproof | 8,4 |